نظر نمایندگان ارومیه در مورد CFT حضرتپور و بهادری موافق قاضیپور مخالف
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۷۶۰۲
تصویب طرح CFT به نفع اقتصاد کشور بود
روحالله حضرتپور یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای تصویب این لایحه رای موافق داده، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس معتقد هستند که CFT مانع حمله مستقیم به اقتصاد کشور می شود.
وی بر این باور است که تصویب این طرح حتی اگر سودی برای کشور نداشته باشد نیز مانع حمله های اقتصادی بیشتر به جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حضرتپور از اینکه مجلس با تصویب این لایحه مانع از آسیب رسیدن جدی و شاید جبران ناپذیر به معیشت مردم می شود، ابراز خرسندی کرد و افزود: قرائت نظر رهبری در مورد این لایحه در تصویب آن موثر بود.
تصویب CFT همانند عهدنامه ترکمنچای است
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در تلگرام با اعلام رای منفی خود به تصویب طرح CFT، نوشت: امروز عهدنامه همترازی با ترکمنچای تصویب شد.
وی با بیان اینکه مجلس نباید زیر بار امضای این لایحه می رفت، اضافه کرد: دولت برای تصویب این لایحه اصرار داشت.
وی ادامه داد: آسیب های تصویب لایه CFT در مجلس گفته شد ولی متاسفانه نمایندگان توجهی به آن نکردند.
تصویب CFT منجر به استانداردسازی روابط بانکی می شود
سیدهادی بهادری یکی دیگر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی رای موافق به لایحه CFT داده و معقد است که اجرای آن منجر به استانداردسازی روابط بانکی خواهد شد.
وی با بیان اینکه رفتار دوگانه در بحث روابط بانکی منجر به شکست در طرح های بین المللی اقتصادی می شود، گفت: تصویب CFT مسیر توسعه اقتصادی ایران و ایجاد مراودات اقتصادی را هموارتر خواهد کرد.
وی با اشاره به نگرانی امنیتی نمایندگان مجلس در تصویب این طرح، بیان کرد: خوشبختانه ورود به موقع کمیسیون امنیتی مجلس شورای اسلامی به این موضوع و شفاف سازی آنان باعث شد تا نمایندگان مجلس دیگر دغدغه امنیتی در مورد این لایحه نداشته باشند.
بهادری از کاهش ۲۰ هزار ریالی نرخ دلار در برخی از مناطق پس از تصویب طرح CFT خبر داد و اضافه کرد: دلالان برای فروش دلارهایشان صف کشیده اند و این روند نزولی قیمت دلار ادامه دار خواهد بود.
46
انتهای پیاممنبع: جماران
کلیدواژه: اهواز اقتصاد کشور لایحه مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
دکتر مجید دهقان معتقد است: لایحه فعلی ارتقا امنیت زنان، با وجود اشکالات جزئی، در نفی نگرش فمینیستی و با فاصله گرفتن از نگاه سنتی به دنیا آمد و در صورت تصویب برای اولین بار نگرش خاص گفتمان انقلابی را نمایندگی میکند. - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ حدود 12 سال از طرح لایحه امنیت زنان در مجلس میگذرد و با وجود اینکه رهبر انقلاب در دیداری که همین امسال با بانوان کشور داشتند بر تسریع رسیدگی به آن تأکید کردند همچنان لایحه امنیت زنان در راهروهای مجلس معطل مانده است. از یک سو برخی به آن برچسب فمنیستی بودن میزنند و از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از فعالین انقلابی حقوق زنان از حقانیتش دفاع میکنند و آن را زاییده نگاه اصیل انقلاب اسلامی به زنان میدانند. هنوز چالشهای زیادی میان موافقین و مخالفین لایحه وجود دارد. این روزها یک بار دیگر جزئیات لایحه امنیت زنان در صحن علنی مجلس بررسی شد. در همین راستا حجتالاسلاموالمسلمین دکتر مجید دهقان، عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده در یادداشتی به ارائه دیدگاه خود در این زمینه پرداخته است که در ادامه از نظر میگذرانید.
گفتمان دینی از پیش از مشروطه تا دهههای بعدی در مسائل زنان دو ویژگی کلی داشت: اول این که مسألهاش دین بود و به مسئله زنان به عنوان اِشکالی بر دین مینگریست. دوم این که خانوادهگرا بود با تفسیری که زنان را درون خانواده تعریف و با حضور اجتماعی زنان مخالفت میکرد.
اندیشه شهید مطهری نقطه عطف بود. مساله او در کتاب "نظام حقوق زن در اسلام" گرچه دین است ولی در "مساله حجاب" دغدغه زنان را دارد، البته تنها زنان دیندار و نه همه زنان. تأکید او بر خانواده نیز سر از پردهنشینی زن در نمیآورد.
دوران کلیگویی درباره الگوی سوم تمام شده است / برچسب فمنیستی زدن به لایحه تأمین امنیت زنان از سوی نوتحجرگرایان
سر و صدای انقلاب بلند شد و در گفتمان نوپای انقلاب نیز خانوادهگرایی با پردهنشینی تمایزی جدی داشت. اضافه بر این که مساله آن عموم زنان بود نه تنها زنان دیندار و این یک پله بالاتر از اندیشه شهیدمطهری بود. به همین دلیل انقلاب برای زنان جذابیت داشت همانگونه که انقلاب پیامبر صلیاللهعلیهوآله برای زنان جذاب بود.
پس از انقلاب اما پیگیری امور زنان دو پاره شد. "مساله زنان" را گفتمان خط امام و بعداً اصلاحات به دوش کشید و به ناکجاآباد برد و "مسأله خانواده" را گفتمان اصولگرایی نمایندگی کرد و به مفهوم سنتی آن فهمید. این وسط گفتمان انقلاب بینماینده ماند.
سالی یکبار رهبر انقلاب نگرش گفتمان انقلاب را درباره زنان یادآوری و مسأله زنان را جدای از مسأله خانواده (و نه در ستیز با آن) طرح میکند ولی بدنه این گفتمان راه خودش را میرود. روایت سرِ گفتمان با بدنه آنان ناسازگار است. سَر، گفتمان انقلابی در حوزه زنان را تقویت میکند و بدنه گفتمان سنتی را. جوانانی هم که همسو با روایت گفتمان انقلاب هستند دستی در قدرت ندارند.
این که بدنه گفتمان دینی بدون نیاز به مداخله رهبر انقلاب به شدت لایحه حجاب را پیگیری میکند و آن را با مداخله حاکمیتی و جرمانگاری حداکثری تا تصویب نهایی همراهی میکند ولی لایحه ارتقا امنیت زنان را به اغما میبرد تا دوباره با اشاره آقا در سخنرانی عمومی به راه بیفتد ریشه در همین امر دارد. حجاب مسأله گفتمان دینی سنتی است ولی امنیت زنان نه.
لایحه فعلی ارتقا امنیت زنان، با وجود اشکالات جزئی، در نفی نگرش فمینیستی و با فاصله گرفتن از نگاه سنتی به دنیا آمد و در صورت تصویب برای اولین بار نگرش خاص گفتمان انقلابی را نمایندگی میکند. این طفل نوپا درگفتمان انقلاب اما در برابر گفتمان پرقدرت سنتی بیدفاع است، اشارات سالیانه رهبری مگر رمقی به آن دهد. آیا مجلسِ حاضر در هفتههای نزدیک به انتخابات توان آن را دارد که راوی گفتمان انقلاب اسلامی در مساله زنان باشد؟
خلقی در حال تماشای این نزاعند. جوانانِ نگران ولی امیدوار به آینده، زنان بیپناهِ درگیر خشونت و حتی زنان انقلابی و وفادار به گفتمان انقلاب. آیا مجلس یازدهم بالاخره مسأله زنان را به رسمیت میشناسد و پناهی در این دوران بیپناهی برای آنان خواهد بود؟ چشمی امیدوار و دیگری بیمناک است.
پایان پیام/